Saturday 30 July 2011

Bola itu Bulat !!

Okeh, mst dh taw lah aku nk story pasl ape kan. Sana-sini kecoh pasal perlawanan pusingan kedua kelayakan Piala Dunia 2014 (Malaysia dan Singapore) , login facebook je melambak penuh news feed pasl game ni. Ramai yg bg sokongan penuh pd Harimau Malaya. same dgn lah ngn aku. hehe.

Aku layan game ni kat uma je, ngn MAK aku lak tu. HAHA ! maklumlah, tade org pon nak ajak kite ni g Stadium tu haa , org bg tiket free pon mmg dlm mimpi pon tak lpas !teringin giler aku nk tgk live kat stadium. wuuu.. Tp syiok gak layan ngn mak aku. smangat mak aku lebih dr aku kot ! Terbaek ah. terjerit2 mak aku tgk. HAHA. at least dpt spend time ngn mak aku.

Malaysia menang dgn skor 8-0 ye ! Oh yeah , Nampak beno aku nipu. HAHA. sudah lah, aku tak kuat berpura-pura cm SingaPURA tu. Well, sume dh taw kan result game ni. Perasaan tidak puas hati aku muncul , so kt belog ini lah salah 1 tempat aku luahkan perasaan... err act, bkn salah 1, mmg 1 tempat ni je aku biase luah kan perasaan marah, kecewa, gembira aku.

Aku sedih sgt, tp aku tetap berbangga ngn pasukan Harimau kite. Harimau Malaya juga turut kecewa , tp mmg adat pertandingan. Kalah dan menang mmg lah ade. Bg aku, pasukan kite dh buat yg terbaik cume ade kekurangan yang perlu dipelajari. Its okeh, perjuangan mst diteruskan , right?

Even Malaysia kalah, aku sgt2 berbangga ngn pasukan kita. Kite tak perlukan tenaga atau meminjam player2 dr " kampung sebelah" pon. Dan ternyata juge player kite bkn lah " pondan " .Ye, setiap org ade kelebihan dan kekurangan masing2. aku bukan lah nk kutuk player Singapore, cuma aku benci dgn lakonan yg berpura-pura tu, Haha !

Malaysia juge ade kekurangan, pertahanan kite agak lemah. Tp aku harap pasukan kite dpt blajar dr kesilapan . Dan jgn terlalu mengaharap kan Safee Sali utk jaringkan gol, yang lain perlu usaha juga. Aku sgt kagum dgn keeper kite, Kharul Fahmi Che Mat. Die pon buat yg terbaik . Untuk masa akan dtg, aku pasti mereka akan baiki kelemahan dan akan berusaha lebih lagi.

Aku akan sentiasa menyokong, Harimau Malaya , mengaum lah kau sehebat boleh. Tunjukkan kite bkn lemah ! Aku akan sentiasa menyokong. Kate anak jati Malaysia kan. Giler semangat patriotik aku. Merdeka, Merdeka !! Tetiba plak lah kan. :)

Perasaan nak sepak bola kat org yg kuat "PURA-PURA" . ;)

 Harimau Malaya, 143 !! rawwr... !



p/s : dh sebuk2 pasl bola, lpas ni sebuk2 nk puase plak. penuh lah news feed fb ngn ucapan. pis ! ;)

No comments: